• +380 44 331 6958
  • +380 50 443 6700
  • +380 44 482 4214
  • info@igu.ua
  • 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg

Фахівцями ТОВ «Інтелект Груп Україна» опрацьовано законопроект № 2840 від 14.05.2015 щодо криміналізації контрабанди підакцизних і контрафактних товарів

За результатами опрацювання законопроекту № 2840 від 14.05.2015 (внесено групою народних депутатів України на чолі з Парубієм А.В.) повідомляється наступне.
Проектом запропоновано доповнити статтю 201 Кримінального кодексу України положенням, за яким до предмета контрабанди належатимуть підакцизні і контрафактні товари (продукція) вартістю від двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Контрабанда відповідних товарів вважатиметься кримінально караною в тому разі, якщо вартість цих товарів у 2015 році становитиме або перевищуватиме 304500 гривень виходячи з того, що неоподатковуваний мінімум доходів громадян в 2015 році для цілей кваліфікації правопорушень становить 1218 гривень.
До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.
Ми висловлюємо підтримку майбутнього закону, який самим лише фактом свого існування (загрозою кримінального покарання) має зменшити кількість правопорушень, пов’язаних із переміщенням товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю.
Разом із тим, вважаємо за потрібне внести пропозиції щодо покращання відповідних положень, що дозволить досягти найбільш ефективної дії майбутнього закону.
Головне науково-експертне управління Верховної ради України у своєму висновку щодо проекту слушно зазначило про сумнівність віднесення до предмета контрабанди саме контрафактних товарів. Науково-експертний підрозділ парламенту натомість запропонував визнати предметом контрабанди фальсифіковану продукцію. Така пропозиція ґрунтується на смисловій відмінності понять «контрафактні товари» (ст. 4 Митного кодексу України) і «фальсифікована продукція» (ст. 1 Закону про захист прав споживачів).
На нашу думку, в майбутньому законі слід використати обидва згаданих вище законодавчих терміни, що забезпечить найбільш широку превентивну дію закону.
Крім того, слід доповнити санкцію статті 201 Кримінального кодексу України приписами щодо знищення контрафактних товарів і фальсифікованої продукції. Таке доповнення гарантуватиме не повернення в господарський обіг зазначених товарів і продукції, що часто-густо виготовляються без додержання санітарних і гігієнічних правил і стандартів, а тому становлять потенційну загрозу здоров’ю людей і навколишньому природному середовищу.
На наш погляд, майбутній закон буде ефективним лише в разі вирішення питання щодо оцінки вартості контрафактних товарів і фальсифікованої продукції. Так, можна виходити з вартості товарів, заявленої в митній документації. Однак, така вартість може знижатися як з метою уникнення кримінальної відповідальності, так і задля зменшення податків. Проблематично буде визначати вартість предметів у тому випадку, коли будь-яка митна документація відсутня або до такої документації унесено відомості, які не відповідають дійсності.

У зв’язку з пропозицією щодо знищення контрафактних товарів і фальсифікованої продукції вважаємо за доцільне звернути увагу на проблемне питання, окреслене нижче.
Низка статей Кримінального кодексу України й Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають конфіскацію і знищення майна, певних предметів, матеріалів, сировини, обладнання тощо.
Проте, на жаль, спеціального закону, котрий детально унормовував би правовідносини щодо вищезазначених конфіскації і знищення в Україні не прийнято.  Кримінальний кодекс України лише в загальних рисах встановлює поняття конфіскації майна як покарання, проте не містить  будь-яких приписів щодо конфіскації і знищення певних предметів злочину – матеріалів, сировини, обладнання тощо. Такий самий стан речей має місце щодо адміністративних правопорушень.
Як наслідок – неврегульованими в Україні на законодавчому рівні залишаються питання конфіскації та знищення:
предметів контрабанди;
незаконно виготовлених алкогольних напоїв, тютюнових виробів або інших підакцизних товарів;
знарядь і матеріалів, які використовувалися при вчиненні порушень прав на об’єкти інтелектуальної власності;
фальсифікованих лікарських засобів, сировини та обладнання для їх виготовлення;
дисків для лазерних систем зчитування, матриць, обладнання і сировини для їх виробництва;
товарів, промаркованих підробленими марками чи голографічними захисними елементами;
наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів, що були предметом контрабанди;
знарядь і засобів незаконного рибного, звіриного або іншого водного добувного промислу, незаконного полювання;
знарядь і засобів заволодіння ґрунтовим покривом (поверхневим шаром) земель;
кіно- та відеопродукції, що пропагує культ насильства і жорстокості, расову, національну та релігійну нетерпимість та дискримінацію, засобів її виготовлення і демонстрування.
Наведений перелік вражає, проте, він не є вичерпним. Адже потребують законодавчого врегулювання питання конфіскації і знищення предметів правопорушень, передбачених ст.ст. 42-1, 42-2, 46-1, 51-2, 85, 85-1, 88, 88-1, 90, 91, 106-2, 122-5, 133, 146, 154, 156, 160, 162, 164, 164-3, 164-5, 164-6, 164-7, 164-9, 164-10, 171-2, 172-5, 174, 177-2, 181, 182, 188, 190, 191, 195-1, 195-2, 195-4, 195-5, 195-6, 204-3, 212-6, Кодексу України про адміністративні правопорушення; ст.ст. 176, 177, 201, 203-1, 203-2, 204, 216, 229, 239-1Кримінального кодексу України.
Спеціальним законом або в законі про виконавче провадження слід унормувати правовідносини, що вже виникають у зв’язку з доступом до об’єктів конфіскації і знищення (питання забезпечення безпеки виконавця, відшкодування витрат, відкриття дверей і приміщень), питання витрат та визначення суб’єктів і процедури логістики й транспортування об’єктів конфіскації і знищення, їх відповідального зберігання, обслуговування, оцінки, реалізації та знищення тощо.

З найкращими побажаннями,
«Інтелект Груп Україна»

Розвиток законодавства

Попередня Наступна

Фахівцями ТОВ «Інтелект Груп Україна» опрацьовано законопроект № 3081-д «Про державну підтримку кінематографії в Україні»

16-02-2017 Legislation

Вважаємо слушною й підтримуємо позицію Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України (п.3 висновку ГНЕУ) про те, що пропозиція щодо доповнення об’єктивної сторони складу злочину, передбаченого статтею 176 (Порушення авторського права і суміжних прав) ККУ, такою ознакою, як «піратство у сфері авторського права і (або) суміжних прав, в тому числі у мережі Інтернет, камкордінг, кардшейрінг…» є зайвою. Адже чинна редакція...

Детальніше

Спеціальна конфіскація. На що сподіватися правовласникам?

09-08-2016 Legislation

28 лютого 2016 року набрав чинності Закон про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації. Даним Законом, зокрема, упроваджено інститут спеціальної конфіскації як примусового безоплатного вилучення...

Детальніше

Щодо законопроекту про приватну детективну (розшукову) діяльність

08-04-2016 Legislation

Законопроект про приватну детективну (розшукову) діяльність (реєстраційний № 3726 від 28.12.2015) внесено до ВР України народними депутатами України М.П. Паламарчуком, А.А. Кожем’якіним, О.П. Продан, А.А. Тетеруком. Проекту властиві недоліки концептуального характеру, що не дозволять майбутньому закону стати нормативним середовищем, що сприятиме розвиткові приватної детективної діяльності.Такими концептуальними недоліками вбачаються:1) структурованість і смисл нормативних положень проекту не відповідають сутності приватної детективної діяльності, натомість...

Детальніше

Фахівці ІГУ взяли участь в опрацюванні законопроекту про посилення відповідальності за порушення прав інтелектуальної власності

20-10-2015 Legislation

Фахівцями Інтелект Груп Україна опрацьовано підготовлений у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України проект змін законодавчих актів щодо посилення відповідальності у сфері інтелектуальної власності.Ми вітаємо й підтримуємо всіх експертів, які взяли участь у роботі над даною законодавчою пропозицією. Висловлюємо сподівання щодо її успішної реалізації й досягнення мети унеможливлення порушень прав інтелектуальної власності шляхом посилення юридичної відповідальності за учинення означених порушень.Вважаємо...

Детальніше

Фахівцями ТОВ «Інтелект Груп Україна» опрацьовано законопроект № 2840 від 14.05.2015 щодо криміналізації контрабанди підакцизних і контрафактних товарів

29-09-2015 Legislation

За результатами опрацювання законопроекту № 2840 від 14.05.2015 (внесено групою народних депутатів України на чолі з Парубієм А.В.) повідомляється наступне.Проектом запропоновано доповнити статтю 201 Кримінального кодексу України положенням, за яким до предмета контрабанди належатимуть підакцизні і контрафактні товари (продукція) вартістю від двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Контрабанда відповідних товарів вважатиметься кримінально караною в тому разі, якщо вартість цих товарів у...

Детальніше

Інтелект Груп Україна висловила позицію за результатами опрацювання Президентських законопроектів щодо виконавчого провадження

22-09-2015 Legislation

Інтелект Груп Україна засвідчує свою повагу Американській Торговій Палаті й повідомляє про безумовну підтримку реалізованих у законопроектах №№ 2506А і 2507А зусиль із належного законодавчого врегулювання процедури виконання судових рішень та унормування статусу суб’єктів, що виконуватимуть зазначені рішення.Висока актуальність означеної роботи й нагальна потреба покращання існуючого стану речей в процесі виконання судових рішень є, на нашу думку, очевидними.Адже ефективність судової...

Детальніше

Фахівці Інтелект Груп Україна внесли пропозиції щодо законодавчої ініціативи Мінекономрозвитку в питанні захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет

27-08-2015 Legislation

«Інтелект Груп Україна» має честь висловити підтримку ініціативи Мінекономрозвитку України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет. Потреба змін до українського законодавства в частині протидії так званому «комп’ютерному піратству» є надзвичайно актуальною.Одночасно із упровадженням ефективних інструментів припинення порушень авторського права та суміжних прав нам усім слід зважити на потребу...

Детальніше